måndag 9 mars 2015

Kung Markatta och Sanningens Pinne

Jag har nu klarat Enslaved och har börjat läsa "Kung Markatta eller Resan till Västern" vilken spelet är baserat på. Tanken är att det ska bli en liten jämförelse mellan boken och spelet här, när jag har tagit mig igenom boken.

När jag besökte biblioteket för att få tag i boken, såg jag att South Park The Stick of Truth fanns att låna till PS3. Då slog det mig att Anders på Svampriket slogs med näbbar och klor för att få med det på GOTY-listan.

Eftersom jag aldrig tittat på South Park, förutom nåt enstaka avsnitt här och där, så har jag inte riktigt förstått storheten, som så många ser. Så jag tänkte att jag åtminstone kan spela igenom det och se om jag blir frälst. Jag har ju egentligen rätt svårt för kiss-och bajshumor, men om man ska tro fansen så finns det så mycket mer än det i South Park. Jag ser fram emot att bli positivt överraskad.

Förutom att South Park och Enslaved snurrar i PS3an, så har brinner Dragon Age Inquisition på sparlåga i PS4an. Alla kompisar som spelat det är helt lyriska, medan jag är försiktigt positiv. Jag tror helt enkelt att det är för långt och omfattande. Jag gillar relativt korta spel, så att jag kan kryssa av det från listan och gå vidare till nästa upplevelse. Men jag har lovat mig själv att jag ska ta mig igenom det och hoppas att jag ska tycka att det var värt tiden.


Ja det är tydligt att jag har det jag gör, så det är väl lika bra att jag slutar jiddra och börjar trolla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar